Amerykanie szukają produktów za granicą – laureaci Stevie® Awards wskazują jak do nich dotrzeć

 

 

Prawie 80 proc. internautów w USA deklaruje chęć dokonywania transgranicznych zakupów online. Już w zeszłym roku nabyli oni w ten sposób towary za ponad 80 miliardów dolarów. Do 2020 roku 50 proc. całego amerykańskiego e-commerce będą stanowiły transakcję mobilne. Ekspansję na amerykański e-rynek ułatwia polski oddział DHL Express, który zdobył Brązową Nagrodę amerykańskich Stevie® Awards za swój program wsparcia e-commerce.

 

USA są obecnie jednym z najatrakcyjniejszych kierunków rozwoju dla przedsiębiorców e-commerce. Wielkość tamtejszego rynku konsumenckiego, otwarcie Amerykanów na import, szybki wzrost e-commerce oraz skłonność do kupowania w zagranicznych sklepach internetowych – splot tych czynników powoduje, że sprzedaż online za ocean staje się dziś także dla polskich handlowców szansą na bardzo lukratywny biznes.

Skierowanie oferty do amerykańskich klientów oznacza konieczność zmierzenia się z dużą konkurencją. Z aktualnych analiz rynku wynika jednak jasno, jakie są obecnie narzędzia pozwalające osiągnąć w tej rywalizacji przewagę konkurencyjną.

Rynek, na który warto wejść

Stany to nie tylko gospodarcza potęga (odpowiadają za ponad 25% światowej gospodarki), ale również największy na świecie rynek importowy – jego wartość wyniosła w 2018 roku 3,12 biliona dolarów[2], co odpowiada 14 proc. światowego importu. A także największy rynek konsumencki.

Amerykańscy klienci są przy tym bardzo otwarci na handel transgraniczny. Aż 40% użytkowników internetu w Stanach ma już doświadczenia związane z zakupami w zagranicznym sklepie online, a 77% deklaruje takie plany. W połączeniu z wielkością rynku przekłada się to na imponujące liczby: w sumie w samym 2018 roku zakupów zagranicznych dokonały prawie 42 miliony Amerykanów. Wartość nabytych przez nich towarów wyniosła ponad 80 miliardów dolarów.

Amerykanie bardzo chętnie szukają zarówno okazji zakupowych, jak i niepowtarzalnego asortymentu za granicą. Wśród importowanych do Stanów produktów szczególnym powodzeniem cieszą się urządzenia i akcesoria elektryczne oraz elektronika, które łącznie odpowiadają za niemal 1/3 importu Stanów Zjednoczonych, ale również sprzęty medyczne i optyczne. W samym 2017 roku wartość ich importu wyniosła ponad 80 miliardów dolarów. Duże, 10-procentowe wzrosty sprzedaży odnotowują również odzież i produkty do pielęgnacji osobistej – mówi Edwin Osiecki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w DHL Express (Poland).

Klucz do portfeli amerykańskich konsumentów

Amerykanie lubią kupować mobilnie, o czym świadczą dane. W 2017 roku mobilna sprzedaż wyniosła w USA 156 miliardów dolarów, a do 2020 roku ma ona stanowić już 50% transakcji e-commerce. To ważna wskazówka: ciekawe i wygodne rozwiązania mobilne zwiększają szansę dotarcia do tamtejszego konsumenta. Podobnie jest z zaproponowaniem klientom szerokiego wachlarza płatności mobilnych.

Kluczowe są także rozwiązania logistyczne, które ułatwią klientom kwestie związane ze śledzeniem czy odbiorem przesyłek, dając mu poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad zakupami. Przykładem jest oferowana przez DHL Expres usługa On Demand Delivery, która z pozycji telefonu pozwala nie tylko na śledzenie obecnego statusu przesyłki, ale również na dowolną zmianę czasu i miejsca doręczenia. Znacznie usprawnia to proces last mile (dostawy na ostatnim odcinku) – fundamentalny dla doświadczeń klienta z całego zakupu.

Wsparcie ze strony logistycznych partnerów może okazać się niezbędne również ze względu na kwestie celne, nierzadko stanowiące barierę dla przedsiębiorców e-commerce dopiero rozpoczynających handel transgraniczny. Szczególnie dla handlowców z sektora MŚP, może okazać się to dużym utrudnieniem, które znacznie wydłuża proces wysyłki. Dlatego tak istotna jest współpraca z partnerem logistycznym, który pomoże w odprawianiu celnym wysyłanych do Stanów towarów, znacznie przyspieszając wysyłkę. DHL Express posiada w tym celu własne agencje celne.

Eksperci e-commerce nagrodzeni przez Stevie® Awards

Pod koniec lutego DHL Express, jako jedna z jedynie trzech polskich firm, została laureatem prestiżowych amerykańskich nagród Stevie® Awards for Sales & Customer Service. Na uroczystej gali w Las Vegas firma została uhonorowana nagrodą Bronze Stevie® Award w kategorii Business Development Achievement of the Year – Transportation Industries za swój program wsparcia dla rozwoju e-commerce w Polsce. DHL Express od lat zajmuje się wsparciem polskich przedsiębiorców e-commerce, umożliwiając im ekspansję na rynki zagraniczne. Poza zapleczem logistycznym firma dzieli się z klientami bogatym know-how i specjalistyczną wiedzą, związaną między innymi z kwestiami celnymi.

Nagrodzony program to przede wszystkim profesjonalne usługi konsultingowe, które pomagają klientom z powodzeniem osiągać sukces na rynku międzynarodowym. Jednym z najważniejszych czynników determinujących sukces w biznesie, na które powinni zwrócić uwagę internetowi sprzedawcy, jest odpowiednie poznanie kryteriów, jakimi kierują się klienci przy zakupie towarów w sieci. Zwłaszcza jeśli kupują towary zza granicy. – mówi Edwin Osiecki. Bardzo istotny jest sprawny system obsługi, szczególnie jeśli chodzi o kwestie celne czy możliwość korzystania z intuicyjnych rozwiązań mobilnych. Coraz więcej klientów zwraca również uwagę na pewność i terminowość dostaw, które są stawiane wyżej, niż ich cena. Pomagamy klientom we wszystkich wspomnianych kwestiach nie tylko dzięki własnej sieci Agencji Celnych, czy usługom takim jak On Demand Delivery, czy dedykowana e-commerce aplikacja MyDHL+, ale również fachowym doradztwem opartym o analizy rynku, czy strony sklepu klienta.

DHL – Globalna firma logistyczna

DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Sieć oddziałów DHL oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 360 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.

DHL Express jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2017 r. grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 60 miliardów euro.

Kontakt dla mediów:

 

Clue PR

Michał Kosmaczewski

Phone: +48 503 955 520

E-mail: michal.kosmaczewski@cluepr.pl



[1] Źródło: Statista, U.S. mobile retail commerce sales as percentage of retail e-commerce sales from 2017 to 2021

[2] Źródło: Statista, Total value of international U.S. imports of goods and services from 2000 to 2018